Komplett kerekeket tehát gumit és felnit, a legjobb fekve és egymásra fektetve tárolni. Mivel a nem használt gumik is veszítenek a nyomásból hat hónap alatt, érdemes a légnyomást plusz 0,5-1 barral növelni.
A felni nélküli gumikat állítva tároljuk és a téli hónapokban többször forgassuk meg, ezzel megelőzhetjük a gumik deformálódását.
A gumik tárolására egy sötét, száraz, hűvös és nem túl szellős hely a legideálisabb. Semmiféleképpen ne tároljuk a gumikat vegyszerek, kenőanyagok, vagy üzemanyag közelében.
A leszerelés után alaposan tisztítsuk meg a gumikat és vizsgáljuk át sérülésekre. Mindezek mellett ellenőrizzük a profilvastagságot is, mielőtt elraktározzuk a gumikat.
Gumiabroncs jelölések
Gumigyártó (márka)
Mintázati bejegyzés / Gumitípus
Gumi keresztmetszetének a szélessége mm-ben
A gumi magassága és a szélessége közötti arány %-ban
Radiálgumik
A felni átmérõje colban
Ismertetõszám a gumi terhelhetõségérõl
Gyorsasági index
Tubeless (Tömlõ nélküli gumik)
10. Gyártási dátum (XX = hét, X = év, < = 9. dekád)
11. Kopásjelzõ (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
12. Kiegészítõ jelzés a magasabb terhelhetõségû gumiknál
13. Utalás a téli használhatóságra a téli- és az egész évben használható gumiknál
A gumi oldalfalán több helyen is látható a "TWI" rövidítés. Ha egy ilyen nyilat megfigyelünk, észrevesszük, hogy ezen a részen a mintázat nincs teljesen kidolgoznva. Az ok: egy olyan gumiabroncsnál, amelynek mintázata 1,6 mm-ig (a törvény által meghatározott minimális érték) lekopott, ezek a jelek a felszínre kerülve hangsúlyozottan felismerhetõek lesznek, la gumi elérte a kopáshatárt. Ne várja meg, amíg a gumi ennyire elkopik! Tesztek bizonyítják, hogy a gumik 3 mm alatt kevésbé tapadnak, különösen, ha nedves a talaj.