Müanyagragasztás,optikai tuning,kerékpár

Nincs lehetetlen csak hihetetlen hogy mindenre van megoldás. "Az ilyen dolgokat érdemes profi szakemberre bízni..."

zoli_.jpg 


     Bicikli tavaszi felkészítése

Bizonyára sokan vannak velem együtt, akik már alig várják a jó idő beköszöntét, hogy újra nyeregbe pattanhassanak. A bringát elővéve érdemes néhány órát rászánni, hogy műszakilag tökéletes állapotban kezdje a következő szezont.

Szerencsés esetben kerékpárunk tiszta, zárt, fűtött helyen vészelte át a tél viszontagságait, de az esetek többségében érdemes egy alapos tisztítással kezdeni. Amennyire lehet, kerüljük a slaggal vagy gőzborotvával történő tisztítást (kivétel ez alól persze a nagyon sáros bicaj). A nagy nyomású víz behatol a csapágyházakba, résekbe, és ott korróziót okozhat, kimoshatja a kenőanyagot. Használjunk egyszerű nedves rongyot, azokon az alkatrészeken pedig, amiken vakrozsda vetette meg a lábát (tipikusan ilyen az acél felni, a küllők és a nyeregcső), szappanos acélgyapottal segíthetünk.
A tisztítás után az első és legfontosabb az abroncsok és a fékek vizsgálata. Ha az idő előrehaladtával vagy a mostoha körülmények miatt a külső repedezni kezd, vagy egyszerűen csak lekopott róla a mintázat, biztonságunk érdekében fektessünk be két új darabra.
Ha belsőnk egy-másfél hétnél kevesebb ideig őrzi a nyomást, arra utalhat, hogy lassú defekt van benne, vagy egyszerűen porózussá vált az anyaga. Utóbbi esetben szintén megérett a cserére. Új abroncs vagy belső felszerelésénél az abroncs belsejét illetve a belsőt szórjuk be hintőporral, különben a friss gumi felfújás után könnyen összetapadhat, aminek lyukadás, szakadás lehet a vége. Felszereléskor tartsuk be az abroncson jelölt forgásirányt és a légnyomás értékét is.

Vizsgáljuk meg a felnit is. Amennyiben tengelyirányban ütést tapasztalunk (a felni minden körülforduláskor hozzáér a fékpofához) vagy laza küllőt találunk egy küllőkulcsra lesz szükségünk.
Egy másik fontos alkatrész a fék. A hétköznapi használatra szánt biciklik java részén patkó-, középhúzós- (cantilever), vagy V-fék található. A ma kapható teflonos bowdenházak nem igényelnek kenést, a régebbi típusok esetén érdemes injekciós tűvel egy pár csepp híg olajat átcsepegtetni rajta. A bowdent elég áttörölni, ám ha szakadást vagy "szőrösödést" tapasztalunk, vegyünk újat, szintén nem kerül sokba.
Néhány csepp olaj jár a fékek forgáspontjának is, de figyeljünk oda, hogy a fékpofákra vagy a felnire ne kerüljön belőle. Ha már szétakasztottuk a féket, állítsuk be pontosan a pofákat úgy, hogy összehúzott állapotban merőlegesen álljanak a felnire.

A váltóbowdenek karbantartása hasonlóan történik, itt inkább a váltók helyes beállítása okoz sokszor gondot. Ha a lánc ugrál, nem találja a fokozatot, a váltón kell a finombeállítás elvégezni.

A csapágyak is megérdemlik az évi egyszeri tisztítást és kenést.

Szétszedés és tisztítás után nézzük meg, hogy a csapágy alkatrészein, az állítható kónuszon és a fix csészén nincsenek-e kráterek, berágódások. A csapágygolyókat is megéri megvizsgálni.
Összeszereléskor használjunk bőven teflonos csapágyzsírt, majd a munka végeztével töröljük le a felesleget. Akár tengelyről, akár kormánycsapágyról van szó, a kónuszokat mindig csak annyira húzzuk meg, hogy a tengely, ezáltal a kerék éppen ne lötyögjön. Kormánynál az első fék behúzásával és a kerékpár billegtetésével tudjuk ezt ellenőrizni. Ezek után húzzuk rájuk a kontraanyát, és vizsgáljuk meg megint a lötyögést. Ha szorulást tapasztalunk (ilyenkor finoman érezni a csapágygolyók súrlódását), picit lazítsunk a kónuszon, és úgy húzzuk rá a kontraanyát.
A fogaskerekek megelégszenek egy egyszerű tisztítással, cseréjükre csak akkor van szükség, ha ugrik a lánc, igaz ez a lánc kopottságára is utalhat. A láncot tiszta ronggyal tisztítsuk le, és a jó tapadást biztosító lánckenő spray-vel fújjuk be. A felesleget néhány perc múlva távolítsuk el róla.

Kevesen foglalkoznak a nyereg és a kormány helyes beállításával, pedig a túl alacsony nyereg vagy kormány gerinc-, hát- és térdfájdalmakat okozhat. Általános tanács, hogy a nyeregcsövet annyira kell kihúzni, hogy a pedál alsó helyzetében nyújtva legyen a lábunk, de még ne kelljen oldalra billenni a tekeréshez. Ha a nyeregcsövön található biztonsági figyelmeztetés előtűnik, vegyünk egy hosszabb csövet! A kormány olyan magasságban legyen, hogy egyenes derékkal, hosszú távon is kényelmesen tudjuk fogni. Ez általában a nyereg magasságával egyezik meg.
A világító berendezés ellenőrzése
Dinamó esetében azt kapcsoljuk be, forgassuk meg a kereket és győződjünk meg arról, hogy világít-e az első és a hátsó lámpánk. Ha nem világít valamelyik, akkor cseréljünk izzót, illetve ellenőrizzük, hogy az összekötő vezeték mindenütt kellően csatlakozik-e.
Elemmel működtetett lámpa esetében elem- vagy izzócserével háríthatjuk el a hibát.

   Kerékpárok szervizelését és felújítását vallaljuk .



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 3
Heti: 11
Havi: 210
Össz.: 122 394

Látogatottság növelés
Oldal: Meghivó
Müanyagragasztás,optikai tuning,kerékpár - © 2008 - 2024 - muanyagragasztas.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »