Müanyagragasztás,optikai tuning,kerékpár

Nincs lehetetlen csak hihetetlen hogy mindenre van megoldás. "Az ilyen dolgokat érdemes profi szakemberre bízni..."

 

     

                        Kerékpár típusok

 

Hegyi túrára készülsz? Biciklivel fogsz járni dolgozni? Trükközni, ugratni szeretsz? Szóval mégis, melyik bringát vedd meg? Ezt majd Te eldöntöd, mindenesetre következzék egy kis segítség, hogy mihez mit válassz:

Full MTB (teljes teleszkópos)dhs_2445_1600x1200.jpg
A hegyi terepre alakították ki, teleszkóp és vastag gumik jellemzik. Előbbi azért, mert az egyenetlen utakon enyhítenek a nagy bukkanókon, így kisebb az esély, hogy az első mélyedésben orra bukunk, az utóbbi pedig létfontosságú a fékezésben; nagyobb a felület, kisebb a féktáv, így több az esély arra, hogy nem ismerünk meg közelebbről egy fát. Elől-hátul teleszkópos, sebesen lehet vele gurulni, viszont hegymenetben felfelé kevésbé ajánlott a kerékpár nagy súlya és a hátsó rész rugalmassága miatt (amit a hátsó teleszkóp szolgáltat). Tájbringázásra nem megfelelő, mert "downhill" versenyzésre tervezték.

Első teleszkópos MTBdhs_2663-21.jpg
Nehéz terepviszonyokra tervezték, ahogy a teljes teleszkópos kerékpárt is. Viszont ez a típus könnyebb, ezért leginkább tájbringázásra alkalmas. Sportos a váza és csak elől van teleszkópja. Használható versenykerékpárként is, mert a megfelelő tartósságnak köszönhetően az ilyen használatot is jól viseli.

Merevvázas MTBkellys.jpg
Nagyban hasonlít az első teleszkópos bringára, ennek is széles a gumija, tartós és könnyű a váza, kitűnően használható lejtőn lefelé és felfelé, viszont nincsen rajta teleszkóp. Természetesen később beépíthető a gépezetbe. Pár napos túrákra is alkalmas, mert felszerelhető rá csomagtartó. A tárcához mérten lehet venni versenyzős (drágább), vagy kényelmes (olcsóbb) kialakítású kerékpárt.

Túra MTB bolero_b.jpg
Nehezebb, kevésbé strapabíró a váza, nagy átmérőjű, vékony kerekei vannak. Munkába járásra, levegőzésre tökéletes, még az erdei utakon, ösvényeken is elmegy, viszont a durvább, sziklás, bukkanós helyeket nem bírja ki, mert ahhoz nem ez a típus a megfelelő. Kényelmes üléspozíciót ad a gazdájának, 21 vagy 24 sebességével a tekerést könnyebbé teszi emelkedőn felfelé, ezzel sok energiát takaríthatunk meg, amitől még élvezetesebbé válik a kerekezés. Szerelhető rá néhány "extra" felszerelés is: sárvédő, csomagtartó és egyéb kellékek.

BMX                       photo1cdopqa.jpg
A hosszúra nyúlt utak nagy ellensége, a legkülönfélébb trükkök és ugratások specialistája! Jóval kisebb a kerékmérete, mint a normál kerékpárnak, és annál masszívabb is (amit természetesen elvárnak lelkes tizenéves gazdáik)! Akadállyal teli területen érzik magukat otthon (melyek lehetnek zárt területen kialakított különleges akadályok vagy szabadban kiépített rövid ugratók), ott lehet kihasználni ezeket a bringákat a legmagasabb fokon! Nem szerelhetők rá más alkatrészek (mint pl. a mountain bike esetében a sárvédő, vagy a kulacstartó), mert azok csak hátráltatnák eredeti funkciójának kihasználását.

 

Méretválasztás

  

A méretek 12", 16", 20", 24", 26" és 28 ". A kerék mérete alapján történik a besorolás. Egy 3-4 éves gyereknek 12" kerékpár, egy 5-6 évesnek pedig 16"-os kerékpár a megfelelő méret. A camping kerékpárok 20"-ak.  A  24" kerékpárokat kamaszoknak ill. alacsony felnőtteknek ajánljuk. 26" és 28", ezek felnőtt kerékpár méretek.

 

Mikor cipőt vásárolsz egyszerű a dolgod a méretválasztásnál. Belebújsz, ne lötyögjön, ne nyomjon és ha így van, jó a méret.

      Bringaválasztásnál sokkal több dologra kell odafigyelj !

 

A nyeregmagasság beállítás:
Összetett folyamat, de kiindulási alapnak vehetjük, hogy a sarkunkkal nyújtott térdpozícióban, nem elbillent csípővel elérjük alsó pozícióban a pedált. A térd ideális hajlati szöge a bringán ülve, a pedálba becsatolva alsó pozícióban 20-25fok körül van.

Kormány magasság:
Amennyiben a nyeregmagasság beállításával megvagyunk, a kormánymagasságot érdemes belőni. Sportos felhasználók kicsit mélyebb pozíciót szoktak választani, hobbi felhasználók, lányok, fájósabb derekúak, kezdők magasabbat. A mélyebb alatt földtől mérve nyeregmagasság mínusz 5-10cm-t értek, komfortosabb beállításon 0-5cm a javasolt különbség. 10cm alá nem szabad bemenni, mert nagyon előre kerül a súlypont, valószínűsíthető a karok fáradása, a nem megfelelő súlypont miatti kerékpárkezelés zavara. A túl magas kormánypozíció pedig pont fordítva tesz, tehát az ülepünket fogja érzékenyen érinteni, illetve az emelkedőkön fogunk hanyatesni.
Kormány - nyereg távolság:
Ezt a beállítást kizárólag a stucni hosszával lehet machinálni. Ha a nyeregben ülsz, enyhén hajlított könyékkel előre nézve a kormány közepe nagyjából el kell takarja az első agyat. Ennak a tesztnek az eredménye persze a kormánymagasságtól is függ. A másik szabály, hogy enyhén hajlított könyök mellett kényelmes távolságra legyen a kormány, ne kelljen nyújtózni érte, de ne is rúgjunk bele a kormányba a nyeregből kiállásnál. A felsőtest, felkar ideális szöge kicsit nyitottabb 90foknál.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 6
Heti: 23
Havi: 156
Össz.: 122 340

Látogatottság növelés
Oldal: Biciklis ötletek
Müanyagragasztás,optikai tuning,kerékpár - © 2008 - 2024 - muanyagragasztas.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »